-
Regulamin
REGULAMIN
Sklepu Internetowego
§ 1
Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy TEMEZIS prowadzony jest przez Marka Wojtowicz prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą ATEMID Marek Wojtowicz, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP: 9211932716, REGON: 528007453, BDO: 000625208.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu. Określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków dotyczących zawarcia umowy oraz obowiązków ustawowych Sprzedawcy.
§ 2
Obowiązek informacyjny
Niniejszy regulamin zawiera:
-
postanowienia wypełniające obowiązki informacyjne z ustawy o prawach konsumenta,
-
postanowienia dotyczące rejestracji i zakładania konta klienta,
-
postanowienia dotyczące procedury składania zamówień,
-
postanowienia dotyczące dostawy i płatności,
-
postanowienia dotyczące zwrotów i reklamacji,
-
postanowienia dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną.
§ 3
Definicje
Użyte w regulaminie pojęcia oznaczają:
-
Dostawca – podmiot hurtowni, która sprzedaje towar Zamawiającemu na podstawie umowy o współpracy w modelu dropshipping, obowiązany do dostarczenia Klientowi końcowemu towaru.
-
Klient Końcowy – osoba lub podmiot, z którym Zamawiający zawarł umowę sprzedaży towaru nabytego od Dostawcy.
-
Dropshipping – usługa zlecona przez Zamawiającego, a świadczona przez Dostawcę, polegająca na bezpośrednim dostarczeniu Klientowi Końcowemu towarów z Oferty handlowej nabytej przez Zamawiającego od Dostawcy.
-
Oferta internetowa – ogół towarów oferowanych przez Dostawcę do sprzedaży na rzecz Zamawiających, możliwych do nabycia za pośrednictwem serwisu internetowego Dostawcy.
-
Dzień roboczy – każdy dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
-
Regulamin – niniejszy regulamin, określający postanowienia ramowej umowy o współpracy Stron w zakresie świadczenia Dropshippingu.
-
Towar – rzeczy ruchome prezentowane w ofercie internetowej.
-
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży towarów w rozumieniu art. 535 Kodeksu cywilnego, zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
-
Zamawiający (Sprzedawca) – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą zarejestrowaną w CEIDG w postaci sprzedaży internetowej, nabywający u Dostawcy towary z Oferty handlowej wraz z usługą Dropshipping, składająca zamówienie w formie elektronicznej.
-
Konto - Usługa elektroniczna, oznaczona indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę stanowiąca zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie internetowym.
-
Opinie – Usługa Elektroniczna dostępna w Sklepie Internetowym umożliwiająca dodawanie przez Usługobiorców opinii i ocen dotyczących Produktów oraz zawartych Umów Sprzedaży.
-
Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
-
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827 ze zm.).
-
Kodeks Cywilny– ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
-
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną– ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
§ 4
Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: ul. Ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 9/B3, 22-600 Tomaszów Lubelski
- Adres e-mail Sprzedawcy: poczta@temezis.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: +48 693 799 602
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 74 1090 2590 0000 0001 5737 0980
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
§ 5
Dane osobowe w Sklepie internetowym
-
Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
-
Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym.
-
Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
a) w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
b) w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym. -
Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
-
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 6
Wymagania techniczne do współpracy z systemem teleinformatycznym Sklepu
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
-
komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu,
-
dostęp do poczty elektronicznej (e-mail),
-
przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari lub Microsoft Edge,
-
zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768,
-
włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
§ 7
Postanowienia ogólne
- Udział w Ofercie handlowej oznacza:
- wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie koniecznym do obsługi i realizacji zamówienia w związku z zawartą lub przyszłą Umową sprzedaży, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych,
- wyrażenie przez Klienta zgody na wykonanie umowy Dropshippingu.
- Z Dropshippingu może skorzystać każdy zamawiający, który zaakceptuje postanowienia Regulaminu.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.
- Zamówienia składane będą za pośrednictwem portali internetowych typu market place (m.in.: allegro, olx, morele marketplace, erli, amazon, facebook marketplace, empik) oraz na stronie internetowej sklepu Temezis (www.temezis.pl). W większości wystawiony towar będzie oferowany do sprzedaży w ramach modelu sprzedaży dropshiping (towar będzie znajdował na stanie hurtowni, z którą Sprzedawca posiada umowę współpracy, wobec czego wysyłkę Towaru do miejsca docelowego realizowała będzie przedmiotowa hurtownia), zaś zakup Towaru w sklepie oraz na portalach internetowych typu market place zobowiązuje Sprzedawcę do dostarczenia paczki do miejsca docelowego.
- Sprzedawca nie może przerzucać odpowiedzialności za działanie sklepu na swoich klientów. Sprzedawca ma obowiązek poinformowania Klienta zamawiającego Towar najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli zakupu towaru na odległość. Co do zasady za błąd w systemie i wyświetlanie nieprawdziwej ceny odpowiada Sprzedawca, niemniej ochrona praw konsumenta nie może odbywać się poprzez rażące naruszenie praw Sprzedawcy. Jeśli klient złoży zamówienie, a różnica pomiędzy ceną oferowanego Towaru a jego faktyczną wartością jest bardzo duża, to poddaje w wątpliwość zgodność oferty z rzeczywistymi intencjami Sprzedawcy.
-
§ 8
Zasady korzystania z serwisu Sklepu
-
Klient zobowiązany jest do korzystania z serwisu Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem, przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego, zwyczajami przyjętymi w Internecie (Netykieta) oraz dobrymi obyczajami.
-
Klient zobowiązany jest w szczególności do:
-
powstrzymywania się od działań mogących utrudnić lub zakłócić funkcjonowanie serwisu Sklepu, w szczególności mogących utrudnić korzystanie ze Sklepu przez innych Klientów;
-
nieprzekazywania nieprawdziwych danych osobowych;
-
powstrzymywania się od działań mogących naruszyć prywatność innych Klientów, w szczególności zbierania, przetwarzania oraz rozpowszechniania informacji o innych Klientach bez ich jednostkowo wyrażonej zgody, jak również powstrzymywania się od naruszania tajemnicy korespondencji;
-
niewykorzystywania serwisu Sklepu – również pośrednio – w celu rozsyłania niezamówionej informacji handlowej;
-
aktualizacji danych niezbędnych do kontaktu;
-
powstrzymywania się od działań naruszających dobre imię Sklepu oraz podmiotów z nim współpracujących;
-
powstrzymania się od jakichkolwiek działań naruszających prywatność i dobre imię innych osób;
-
nieumieszczania w serwisie Sklepu oraz nieprzekazywania za jego pośrednictwem treści lub materiałów sprzecznych z obowiązującym prawem lub z zasadami współżycia społecznego, treści wulgarnych, obscenicznych i pornograficznych, treści uważanych powszechnie za obraźliwe, naruszających dobra osobiste innych osób;
-
niekorzystania z cudzego wizerunku, nienakłaniania do popełnienia przestępstwa, niepropagowania przemocy, powstrzymywania się od postępowań nagannych moralnie, naruszających dobre obyczaje i zasady Netykiety;
-
powstrzymywania się od innych zachowań, które mogłyby zostać obiektywnie uznane za zachowania oczywiście niepożądane, naganne lub sprzeczne z przeznaczeniem.
-
§ 9
Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z bezpłatnych Usług polegających na:
- przeglądaniu informacji zamieszczonych w Sklepie Internetowym,
- prowadzeniu Konta w Sklepie Internetowym,
- udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom złożenie Zamówienia
w Sklepie, - udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą,
- zamieszczaniu wypowiedzi o Towarach w Sklepie.
- Wskazane w ust. 1 Usługi świadczone są przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Umowa:
- o świadczenie usługi polegającej na przeglądaniu informacji zamieszczonych w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamknięcia przez Klienta strony internetowej Sklepu,
- o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Serwisie zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia Konta,
- o świadczenie usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom złożenie Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia,
- o świadczenie usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą udzielenia odpowiedzi przez Sprzedawcę,
- o świadczenie usługi polegającej na zamieszczaniu opinii o Towarach w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą dodania opinii.
- Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym dostępna jest po dokonaniu Rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu.
- Warunkiem Rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
- Klient ma możliwość otrzymywania od Sprzedawcy informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej (usługa Newsletter). W tym celu należy podać prawidłowy adres poczty elektronicznej lub aktywować odpowiednie pole w formularzu rejestracyjnym lub formularzu Zamówienia. Klient w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych. Newsletter jest przesyłany przez Sprzedawcę wyłącznie do Klienta, który dokonał subskrypcji.
- Klient ma możliwość zamieszczania w Sklepie indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi odnoszących się m.in. do Towaru czy przebiegu transakcji. Klient dodając wypowiedzi oświadcza, że posiada wszelkie prawa do tych treści, a w szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne oraz prawa własności przemysłowej.
- W celu zamieszczenia, wypowiedzi Klient może zostać poproszony o wskazanie swoich danych, np. adresu e-mail.
- Wypowiedzi powinny być zredagowane w sposób przejrzysty i zrozumiały, nadto nie mogą zawierać treści bezprawnych.
- Wypowiedzi nie mogą naruszać obowiązujących przepisów prawa w tym praw podmiotów trzecich – w szczególności nie mogą mieć charakteru zniesławiającego, naruszać dóbr osobistych lub stanowić czynu nieuczciwej konkurencji.
- Klient zamieszcza wypowiedzi w serwisie dobrowolnie. Zamieszczone wypowiedzi są rozpowszechniane na stronach internetowych Sklepu.
- Poprzez zamieszczenie wypowiedzi Klient wyraża zgodę na nieodpłatne korzystanie z tej wypowiedzi oraz jej publikowanie przez Sprzedawcę, a także dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83).
- W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń z wyznaczeniem stosownego terminu może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.
- Sklep ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Sklepu.
§10
Przedmiot umowy
- Dropshipping, o ile Strony nie uzgodniły inaczej, obejmuje: przyjmowanie zamówień od Zamawiającego, przygotowanie towaru do wysyłania wraz z jego opakowaniem, dostawę towaru do Klienta końcowego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i krajów Unii Europejskiej.
- Dostawca udziela nieodpłatnej, nieprzenoszalnej zgody na wykorzystywanie przez Zamawiającego materiałów i informacji wyłącznie na potrzeby promowania i sprzedaży przez Zamawiającego towarów z oferty handlowej. Wykorzystywanie materiałów i informacji, o których mowa w zdaniu poprzednim, do innych celów i przez inne osoby, aniżeli określono w Regulaminie jest zabronione.
§ 11
Zamówienia oraz wysyłka towaru
- Składanie i realizacja zamówień odbywać się może każdorazowo wyłącznie poprzez złożenie zamówienia w formie elektronicznej na platformach sprzedażowych (Facebook, Instagram, Olx).
- Zamawiający składa zamówienie z zaznaczeniem rodzaju zamówienia jako „zamówienie dropshippingowe”. Zamawiający jednocześnie oświadcza, że znana jest mu treść Regulaminu Usługi „Dropshippingu” i zobowiązuje się do stosowania postanowień tego Regulaminu.
- Zamawiający podaje: opis towaru, dane Klienta końcowego (według formularza zamówienia), adres dostawy towaru objętego zamówieniem.
- Złożenie zamówienia jest równoznaczne z przyjęciem zamówienia do realizacji, z tym zastrzeżeniem, że Dostawca może w ciągu jednego dnia roboczego odmówić przyjęcia zamówienia, podając przyczynę takiej odmowy. Zamawiający obowiązany jest do dokonania płatności w terminie do 3 dni od złożenia Zamówienia – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- Zamówienie nie może być anulowane lub modyfikowane przez zamawiającego po wysyłce towaru do Klienta końcowego.
- Zamówienia będą realizowane w terminie do 5 dni roboczych, w zależności od wyboru towaru.
- Z chwilą przyjęcia zamówienia do realizacji następuje przekazanie towaru do wysyłki. Podstawą przekazania towaru do wysyłki jest zaksięgowanie płatności dokonanej przez Zamawiającego na rzecz Dostawcy.
- Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
- Towary dostarczane będą na adres dostawy Klienta końcowego w opakowaniach dostosowanych do właściwości asortymentowej oraz odpowiadających warunkom transportu i odbioru, a także w sposób zabezpieczający je przed uszkodzeniami lub zniszczeniem w transporcie. Towary będą zaopatrzone w informacje oraz oznaczenia w języku polskim wymagane przez przepisy prawa, w tym prawa Unii Europejskiej, a także będą spełniać inne wymogi określone prawem. Dostawca odpowiada za uszkodzenia, zniszczenia lub utratę towarów powstałe z powodu nienależytego wykonania opakowania lub oznaczenia.
- Wysyłka towaru jest realizowana za pośrednictwem przewoźników, z którymi Dostawca ma podpisaną umowę o współpracy.
- Ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru oraz własność towaru przechodzi na Zamawiającego z chwilą wydania towaru przewoźnikowi, celem dostarczenia towaru do Klienta końcowego. Z chwilą przejścia własności towaru na Zamawiającego uznaje się, że towar został wydany Zamawiającemu, przy czym dokumentem potwierdzającym wydanie towaru jest pisemne potwierdzenie nadania przesyłki podpisane przez przewoźnika.
- W przypadku nieodebrania przesyłki, bądź odmowy jej przyjęcia przez Klienta końcowego zostanie ona przesłana do siedziby Zamawiającego na koszt Zamawiającego, z tym zastrzeżeniem, że koszty transportu przesyłki do Zamawiającego nie mogą być wyższe niż ustalone na dzień nadania takiej przesyłki do Klienta końcowego. Dostawca wystawi i doręczy Zamawiającemu fakturę VAT na kwotę odpowiadającą kosztom transportu do zamawiającego przesyłki niepodjętej przez klienta końcowego, z terminem zapłaty 7 dni.
§ 12
Płatności
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A.
- Dostępne formy płatności:
Karty płatnicze:
* Visa
* Visa Electron
* Mastercard
* MasterCard Electronic
* Maestro. - Zamawiający Klient zobowiązany jest dokonać płatności za zamówiony towar przed jego wysłaniem przez Dostawcę, wykonując przelew tradycyjny, bądź za pośrednictwem Autopay S.A. na rachunek Sprzedawcy nr: 74 1090 2590 0000 0001 5737 0980, załączając potwierdzenie przelewu do wiadomości email.
- Zamawiający przekazuje zamówienie Dostawcy celem jego realizacji, w szczególności przesłania towaru do miejsca wskazanego przez Klienta końcowego.
- Płatność za towar obejmuje każdorazowo cenę sprzedaży, za którą Zamawiający nabył towar zgodnie ze złożonym zamówieniem oraz koszty transportu towaru, w tym koszty jego przygotowania do wysyłki.
- Klient, odbierając towar, powinien sprawdzić stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia zniszczenia bądź naruszenia opakowania należy, w obecności doręczającego, sporządzić protokół szkody, który wraz z ewentualną reklamacją powinien zostać niezwłocznie przesłany do Dostawcy.
§ 13
Informacja o obniżce ceny towaru
- W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny towaru lub usługi obok informacji o obniżonej cenie Sprzedawca zobowiązany jest uwidaczniać także informację o najniższej cenie tego towaru lub tej usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Okres ten będzie ulegał skróceniu jedynie w odniesieniu do towarów i usług, które są oferowane do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni. Natomiast w przypadku obniżenia ceny towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności obok obniżonej ceny podawana będzie cena sprzed pierwszego zastosowania obniżki, a powyższe terminy nie będą miały zastosowania.
- Obowiązek informowania o obniżce ceny dotyczy:
- przedsiębiorcy, który jest bezpośrednio stroną umowy sprzedaży z konsumentem,
- komunikowania obniżki ceny,
- obniżek o konkretną kwotę, ale też procentowych i haseł typu “przecena z okazji Black Friday”, czy “ceny bez VAT”,
- obniżek widocznych na karcie produktu, metce produktu, ale też w reklamie i gazetkach promocyjnych.
- Obowiązek informowania o obniżce ceny nie dotyczy:
- planowanych zmian cen, nie komunikowanych jako obniżka,
- obniżek cen wynikających z udziału w programach lojalnościowych, czy spersonalizowanych obniżek cen,
- ogólnych haseł reklamowych, jak np. “najlepsze ceny”.
§ 14
Podawanie źródeł opinii i rekomendacji o produkcie
-
Sprzedawca podaje informacje dotyczące publikowanych opinii i rekomendacji pochodzących od konsumentów, którzy rzeczywiście używali danego produktu lub go kupili.
Za nieuczciwą praktykę uważa się:
- dokonanie płatności za zamieszczanie lub zlecanie zamieszczania innej osobie nieprawdziwych opinii lub rekomendacji konsumentów albo ich zniekształcanie w celu promowania produktów,
- twierdzenie przez przedsiębiorcę, że opinie/rekomendacje zostały zamieszczone przez konsumentów, którzy używali danego produktu lub go nabyli, choć przedsiębiorca ten nie podjął uzasadnionych i proporcjonalnych kroków w celu sprawdzenia, czy opinie te pochodzą od tych konsumentów.
- Dodanie opinii możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Usługobiorcę:
- przejściu do zakładki z opiniami na stronie wybranego Produktu,
- wpisaniu adresu e-mail Usługobiorcy, treści opinii i wybraniu oceny graficznej Produktu oraz
- kliknięciu pola „Dodaj opinię”. Dodawanie opinii zastrzeżone jest wyłącznie dla Usługobiorcy, który dokonał zakupu danego Produktu. Usługobiorca korzystając z Usługi Elektronicznej Opinie obowiązany jest podawać wyłącznie rzetelne oraz prawdziwe informacje. Usługobiorcy zabrania się zamieszczania opinii o charakterze obraźliwym i zniesławiającym lub niezgodnych ze stanem faktycznym.
-
Usługa Elektroniczna „Opinie” świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą dodania opinii lub oceny za jej pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania korzystania z Usługi Elektronicznej przez Usługobiorcę. Uwidocznienie opinii lub oceny wystawionej przez Usługobiorcę na stronie Sklepu Internetowego wymaga wcześniejszego zatwierdzenia opinii lub oceny przez Usługodawcę.
§ 15
Prawo odstąpienia od umowy
- Kupującemu, który jest konsumentem w rozumieniu art. 22(1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459), na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014r o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014r, poz. 827 z późn. zm.) przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu.
- Uprawnienie powyższe nie przysługuje Kupującemu w następujących przypadkach:
- świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Kupującego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
- umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,
- umów, których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- umów, których przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- umów, których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli po dostarczeniu opakowanie zostało otwarte przez Kupującego,
- szczególnych umów, których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- umów, których przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, za które cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy sprzedaży i dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni, a ich wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli,
- umów, w których Kupujący wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji. Jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Kupujący żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji - prawo odstąpienia od umowy przysługuje Kupującemu w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy,
- umów, których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli po dostarczeniu opakowanie zostało otwarte przez Kupującego,
- dostarczania dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
- umów zawartych w drodze aukcji publicznej
- umów o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w zawartej umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi,
- umów o dostarczanie treści cyfrowych, niezapisanych na materialnym nośniku, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Kupującego przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Do skutecznego odstąpienia od umowy, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu, wystarczy złożenie oświadczenia przez Kupującego drogą elektroniczną lub korespondencyjnie, w przypisanym ustawowo 14-dniowym terminie od momentu odebrania przesyłki.
- Kupujący, odstępując od umowy, zobowiązany jest do zwrotu Produktu wraz z dowodem zakupu lub jego kopią w terminie 14 dni od daty złożenia odstąpienia.
- Koszty wysyłki zwracanego Produktu ponosi Kupujący.
- Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Sprzedawca gwarantuje zwrot ceny Produktu oraz kosztów wysyłki Produktu do Kupującego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z dodatkowymi kosztami.
- W przypadku gdy Kupujący wybrał inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia przesyłki oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Zwroty Produktów przy odstąpieniu od umowy, wysyłane na koszt Sprzedawcy lub za pobraniem nie będą przyjmowane.
- Jeżeli na żądanie konsumenta wykonywanie usługi ma się rozpocząć przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, przedsiębiorca jest obowiązany uzyskać od niego oświadczenie zawierające takie żądanie oraz potwierdzenie przyjęcia przez klienta do wiadomości, że z chwilą pełnego wykonania umowy konsument traci prawo do odstąpienia od umowy.
- Postanowienia niniejszego paragrafu nie stosuje się do Kupujących nie będących konsumentami w rozumieniu art. 22(1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459) tj. osób dokonujących czynności prawnych związanych bezpośrednio z prowadzoną przez nich we własnym imieniu działalnością gospodarczą lub zawodową – w ich przypadku uprawnienie do odstąpienia od Umowy sprzedaży jest bezwzględnie wyłączone.
- Klient może odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, składając Dostawcy, za pośrednictwem Pośrednika, oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Oświadczenie powinno zostać wysłane elektronicznie, z wyróżnieniem w tytule wiadomości e-mail numeru Zamówienia, na adres e-mail Sprzedawcy lub przypisany do konta na platformach sprzedażowych.
- Po złożeniu przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży, Pośrednik niezwłocznie informuje Klienta o terminie, sposobie i adresie, na który Klient ma odesłać towar. Termin ten nie może być krótszy niż 14 dni.
- Dostawca ma obowiązek zwrócić Klientowi dokonane przez niego płatności za towar najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru odesłanego przez Klienta. Dostawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Uprawnienia, o których mowa w § 15 ust. 1 – 4 Regulaminu dotyczą umów sprzedaży zawieranych przez Klienta z Dostawcą mającym siedzibę w Państwie członkowskim Unii Europejskiej. Do umów sprzedaży zawieranych przez Klienta z Dostawcą mającym siedzibę w Państwie nie będącym Państwem członkowskim Unii Europejskiej mają zastosowanie przepisy prawa właściwe dla siedziby Dostawcy.
- W przypadku, gdy Zamawiający uzyskał od Klienta wyraźną zgodę na zawarcie umowy Dropshippingu i przed rozpoczęciem świadczenia przez Zamawiającego Klient został poinformowany, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo odstąpienia od umowy Dropshippingu Klientowi na mocy art. 38 pkt. 1 ustawy o prawach konsumenta nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy Dropshippingu.
§ 16
Reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar zgodny z Umową.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu niezgodności Towaru z umową na zasadach określonych w Ustawie o prawach konsumenta wobec Klienta będącego Konsumentem oraz Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- W przypadku niezgodności Towaru z umową Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać naprawy lub wymiany towaru, przy czym Sprzedawca będzie mógł naprawić towar w miejsce żądanej wymiany albo odwrotnie, jeżeli doprowadzenie towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta będzie niemożliwe albo wymagałoby to nadmiernych kosztów lub trudności. Natomiast gdyby warunki te dotyczyły zarówno wymiany, jak i naprawy, Sprzedawca będzie uprawniony do odmowy doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy. Będzie dysponował tą możliwością, gdy:
- przedsiębiorca nie doprowadzi towaru do zgodności z umową,
- odmówi tego działania,
- brak zgodności będzie nadal miał miejsce pomimo próby doprowadzenia towaru do zgodności z umową,
- brak zgodności towaru z umową będzie na tyle istotny, że uzasadni skorzystanie z prawa do obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy bez uprzedniego żądania doprowadzenia towaru do zgodności z umową albo wówczas, gdy z uwagi na okoliczności lub oświadczenia przedsiębiorcy wiadomo, że nie zamierza on doprowadzić towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o obniżeniu ceny.
- Odpowiedzialność wynikająca z ust. 3 będzie obejmowała niezgodność towaru z umową, która istniała w chwili jego dostarczenia i ujawniła się w ciągu dwóch lat od tego momentu, przy czym będzie tu obowiązywało domniemanie, że brak zgodności ujawniony w tym terminie istniał w chwili dostarczenia towaru.
- Wobec kupujących będących przedsiębiorcami Sprzedający ponosi odpowiedzialność za wady rzeczy sprzedanej, na zasadach określonych w art. 556 i kolejnych Kodeksu cywilnego.
- Koszty przesyłki z reklamowanym towarem obciążają Sprzedawcę, a obowiązkiem Konsumenta w przypadku zgłoszenia reklamacji jest wyłącznie udostępnienie przedsiębiorcy towaru podlegającego naprawie lub wymianie.
- Gwarancja trwałości nie może przewidywać warunków naprawy albo wymiany mniej korzystnych dla konsumenta niż te, które przysługują mu w ramach reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową.
- Reklamacje wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na podstawie niniejszego Regulaminu należy kierować na adres: ul. Ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 9/B3, 22-600 Tomaszów Lubelski lub elektronicznie na adres: poczta@temezis.pl poprzez formularz reklamacyjny na Stronie Sklepu. Celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Towar, jeżeli jest to możliwe dołączając do niego dowód zakupu. Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres wskazany w niniejszym punkcie powyżej.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli Sprzedawca nie udzieli odpowiedzi na reklamację w wymienionym terminie, uważa się, że uznał reklamację. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
- W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta. Sprzedawca zwraca Klientowi koszty przesyłki.
§ 17
Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu i korzystaniem z Usług. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: ul. Ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 9/B3, 22-600 Tomaszów Lubelski, na adres poczty elektronicznej: poczta@temezis.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
§ 18
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
-
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
-
Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
-
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
-
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
-
Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
-
§ 19
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- Każda umowa o świadczenie Dropshippingu realizowana przez Dostawcę w oparciu o zamówienie złożone przez Zamawiającego podlega postanowieniom Regulaminu.
- Dane osobowe Klientów są gromadzone i przetwarzane przez Dostawcę w celach związanych wyłącznie z realizacją na rzecz Zamawiającego Dropshippingu.
- Zamawiający zobowiązany jest zapewnić, że w przypadku danych osobowych Klienta uzyskał on uprzednią zgodę na ich przekazanie Dostawcy i przetwarzanie w celu realizacji Dropshippingu.
- Administratorem danych osobowych Klientów końcowych udostępnionych przez Zamawiającego będzie Dostawca. Dostawca nie będzie powierzał innemu podmiotowi prawa przetwarzania danych osobowych Klientów końcowych, za wyjątkiem przewoźnika, celem dostarczenia Klientowi końcowemu towarów. Każdemu Klientowi końcowemu przysługuje prawo do wglądu do swoich danych oraz możliwość ich poprawiania lub żądania ich usunięcia. Żądanie usunięcia danych jest równoznaczne z rozwiązaniem ze skutkiem natychmiastowym każdej umowy o realizacją Dropshippingu dotyczącej dostarczania towarów na adres dostawy Klienta końcowego. Dostawca w związku z realizacją Dropshippingu będzie gromadził i przetwarzał dane osobowe wyłącznie w zakresie niezbędnym do świadczenia na rzecz Zamawiającego usług na podstawie umów cywilnoprawnych, a zatem będzie zwolniony z obowiązku rejestracji zbioru danych Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.